برای طراحی وب سایت در شیراز به چه چیزهایی نیاز داریم ؟

  • استک لرن
  • 11 خرداد 1403
Website design in Shiraz

طراحی وب سایت در شیراز با توجه به اینکه صفحات وب، درآمد‌زایی بالایی دارد، امروزه مورد استقبال قرار گرفته است. برای استفاده از خدمات طراحی سایت شیراز شما باید نکات زیادی را در نظر بگیرید و از خدمات متنوعی هم استفاده کنید. در مجموع باید گفت که طراحی سایت پروسه ای مرحله ایی است که نیازمند یک تیم ماهر و کاربلد است.در ادامه این مقاله از استک لرن با ما همراه باشید.

مهم ترین نکات قبل از طراحی سایت در شیراز

برای استفاده از خدمات طراحی سایت شیراز باید چند نکته را مد نظر داشته باشید.

•    اولین نکته تعیین هدف است. شما باید هدف خود را مشخص کنید. اینکه قصد دارید در چه حوزه ای فعالیت کنید موضوع مهمی است که به براورد بودجه هم کمک میکند. به این خاطر که هر نوع سایتی برای هر نوع هدفی، به خدمات متنوعی نیاز دارد. 
•    نکته بعدی انتخاب پلتفرم وب سایت است. شما باید مطابق با نیاز سایت خود مشخص کنید که قرار است از CMS استفاده کنید یا به دنبال طراحی سایت اختصاصی هستید.
•    تجربه کاربری و رابط کاربری هم یکی دیگر از نکات کلیدی است. کاربر پسند بودن وب سایت را به هیچ عنوان نباید موضوع کم اهمیتی در نظر بگیرید. تجربه کاربری به چیدمات صفحات، طرح، رنگ، فونت و... مربوط است. 
•    نکته مهم بعدی هم این است که وب سایت شما واکنش گرا باشد. یعنی در هر نمایشگری بدون مشکل سایت نمایش داده شود؛ چراکه امروزه مردم از تبلت و گوشی موبایل به وفور استفاده میکنند. 
•    امنیت و سئو را هم در بحث طراحی وب سایت در شیراز دست کم نگیرید. بدون شک سئو مهم ترین چیزی است که به آن نیاز دارید. اگر سئو به درستی فرایند خود را طی نکند، مشکلات ریز و درشت زیادی را به وجود خواهد آورد.

 

مواردی که برای طراحی سایت به آن نیاز دارید

طراحی وب سایت در شیراز را اگر به تیمی ماهر بسپارید، این تیم با دانش و تخصصی که دارند شما را در طولانی مدت از انتخاب خود پشیمان نخواهند کرد. معمولاً برای طراحی سایت یک سری الزامات وجود دارد که این الزامات شامل:

•    دامنه
دامنه آدرس اینترنتی است که مردم برای اینکه به یک سایت دسترسی پیدا کنند، از این آدرس استفاده می  کنند.عمدتا www به عنوان پسوند دامنه شناخته شده اند. البته پسوندهای دیگری نظیر ir-com-orgو... هم وجود دارند. از جمله ویژگی‌های یک دامنه برای منحصر به فرد، انتخاب آدرس‎های یکتا و ممتاز است. دامنه هویت یک سایت را مشخص می‌ کند و اینچنین کاربران به سرعت می‎توانند سایت را پیدا کنند. دامنه باید توسط شما خریداری شود و این موضوع مهمی در طراحی وب سایت در شیراز است. 


•    پلتفرم مدیریت محتوا
یکی دیگر از مواردی که شرکت طراحی سایت در شیراز ارائه می‌دهد، پلتفرم مدیریت محتوا است. این پلتفرم یک مجموعه است. در این مجموعه ذخیره‌سازی، ایجاد، مدیریت و مهم‎تر از همه نمایش محتوا در مجموعه جای گرفته‌اند. پلتفرم‌های مدیریت محتوا به کاربران این اجازه را می‌دهند تا بدون مهارت و نیاز به دانش برنامه‌نویسی بتوانند محتوا را مدیریت کنند. 
پرطرفدارترین پلتفرم‌ها مدیریت محتوا وردپرس، Joomla،Shopify و... است. امروزه خوبی های وردپرس سبب شده است، که بسیاری از کاربران از این وردپرس به عنوان پلتفرمی محبوب یاد کنند. البته عوامل دیگری همچون هدف سایت، قابلیت‌های مورنیاز، مدیریت ساده، انعطاف‎پذیری و قابلیت سفارشی‌سازی، انجمن و پشتیبانی کاربران، امنیت و به روزرسانی و هزینه‌های راه‌اندازی همه در انتخاب یک پلتفرم مناسب دخیل هستند. 


•    طراحی ظاهری
طراحی ظاهری سایت یکی دیگر از چیزهایی است که شما به آن نیاز دارید. Web Design به ایجاد و تبدیل محتوای دیجیتال به صفحه‌هایی است که از طراحی جذاب و کاربرپسندی برخوردار هستند. طراحی سایت به دو گروه تبدیل می‌شود که یکی طراحی کاربری(UI) و تجربه کاربری(UX) است. در طراحی کاربری به رنگ، آیکون، فونت، چیدمان المان‌های صفحه و.... برای جذب کاربر پرداخته می‌شود ولی در تجربه کاربری ساختار ناوبری حرف اول را می‌زند. محتوا باید برنامه ریزی شده باشد تا کاربر تعامل خوبی با سایت برقرار کند. 
در طراحی ظاهری واکنش گرا بودن هم موضوع بحث است. اینگونه وب سایت شما در تمامی صفحه نمایش‌ها به بهترین شکل ممکن به نمایش در خواهد آمد. بهینه سازی عملکرد را هم نباید نادیده گرفت. در بهینه‌سازی بارگذاری صفحات به کمترین حجم و زمان خود می رسند. اینگونه کارایی سایت افزایش یافته و کاربران بیشتر از خدمات سایت استقبال می کنند. در طراحی وب سایت در شیراز این بخش یکی از مهم ترین بخش های کار تیمی است. 


•    خدمات پشتیبانی
یکی دیگر از خدماتی که طراحی وب سایت در شیراز به شما ارائه می‎دهد، خدمات و پشتیبانی است. سایتی که شما بودجه‌ای را فراهم کرده‌اید تا آن را طراحی کنند، به خدمات و پشتیبانی قطعاً نیاز دارد. این خدمات و پشتیبانی برای حفظ و نگهداری سایت در طولانی مدت موضوع مهمی است. به این خاطر که به مرور زمان خطاها رفع می‌شوند و به روزرسانی‌ها انجام خواهند شدو برای تضمین امنیت سایت و جلوگیری از حملات هکرها به سایت، خدمات و پشتیبانی بسیار حائز اهمیت است. پاسخگویی به نیاز کاربران یکی دیگر از مواردی است که اهمیت خدمات وپشتیبانی را نشان می‌دهد. به هرحال، برای بهبود تجربه کاربری باید پشتیبانی به سؤالات و مشکلات کاربران رسیدگی کند. 


•    سئو 
سئو یکی دیگر از چیزهایی است که در طراحی سایت به آن نیاز مبرم دارید. سئو مجموعه ای است که فعالیتهایی را انجام میدهد که به واسطه این فعالیتها سایت شما بتواند رتبه خوبی در صفحات گوگل به دست آورد. بهینه سازی محتوا، بهینه سازی فنی، ساختار پیوندها، تحلیل عملکرد و بسیاری از موارد دیگر را شما در مجموعه سئو می توانید جای دهید. رویال سایت از جمله شرکت هایی است که در این زمینه معمولاً خدمات خوبی را ارائه می‌دهد.


•    هاست 
از جمله چیزهای دیگری که از خدمات طراحی وب سایت در شیراز باید انتظار داشته باشید، هاست مناسب است. هاست برای ذخیره سازی فایل ‎های سایت نظیر کدها، پایگاه داده و... به عنوان یک منبع در طراحی سایت نقش مهمی را ایفا می‌کند. هاستی یک سرور کامپیوتری است که به میزبانی سایت اینترنتی میپردازند. هاست میتواند اشتراکی، اختصاصی و ابری باشد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. 
در انتخاب هاست باید به نوع سایت و میزان ترافیک آن دقت کنید. سایت‌ هایی که ترافیک بالاتری دارند به هاست ابری یا اختصاصی نیاز دارند ولی برای سایت های کوچکتر هاست وردپرس ارزان هم شاید گزینه مناسبی باشد. فضای ذخیره سازی و پهنای باند را هم نباید نادیده گرفت. شما باید بررسی کنید که برای فایل ها و ذخیره محتوای سایت به چه چیزی نیاز دارید. پهنای باند هم با در نظر گرفتن ترافیک سایت مشخص میشود و در این بین، سرعت بارگذاری هم موضوع کم اهمیتی نیست. باید هاستی را انتخاب کنید که قدرت پردازشی بالایی داشته باشد و از کمبود حافظه رنج نبرد. 
پشتیبان گیری و امنیت هاست هم بسیار نکته مهمی است. پشتیبان گیری باید به صورت خودکار انجام شود و نسخه برداری هم صورت پذیرد. پشتیبانی فنی در انتخاب هاست را هم نادیده نگیرید. باید هاست امکانات ابزارهای مدیریت سرور را در اختیار داشته باشد. 


•    استراتژی و برنامه ریزی
معمولاً در بین خدمات طراحی وب سایت در شیراز استراتژی و برنامه ریزی جایگاه مهمی دارد. در این جا شما به عنوان صاحب سایت باید اهداف خود را تعیین کنید  و همانطور که گفته شد قبلاً بدانید که سایت قرار است در چه زمینه‌ ای فعالیت کند. اهداف کمی و کیفیت سایت باید مورد بررسی قرار بگیرند. 
شناخت مخاطبان هدف هم موضوع کمی نیست. شما باید بدانید که چه گروهی از مردم را باید هدف قرار دهید تا بتوانید بازدهی سایت خود را افزایش دهید. براین اساس متوجه خواهید شد که نیاز، علاقه و.... گروه هدف چیست و چگونه میتوان این نیازها را برطرف کرد. 
تجربه و تحلیل رقبا هم در استراتژیهای اصلی طراحی سایت قرار میگیرد. اینگونه نقاط ضعف و قوت خود را پیدا خواهید کرد.طراحی استراتژی محتوایی و بازاریابی را هم نباید نادیده گرفت. اینکه از چه کانال هایی در شبکه های اجتماعی می توان برای بازار یابی استفاده کرد.


•    توسعه سایت
توسعه وب سایت را هم در بین چیزهایی که برای طراحی سایت نیاز دارید نادیده نگیرید. توسعه سایت یک پروسه مداوم و پویا است که مرحله به مرحله پیش می‌رود. طراحی رابط کاربری هم در اینجا حرفی برای گفتن دارد. نمایش و طرخ کلی سایت با المان های گرافیکی باید به صورتی باشد که طراحی ظاهری سایت را توعه و ارتقاء دهد. 
پیاده سازی سایت در توسعه صفحات جای میگیرد. با استفاده از سیستم مدیریت محتوا می‌ توان یکپارچه سازی را انجام داد. در اینجا باید از سرویس های مورد نیاز و پایگاه داده استفاده کرد. بهینه سازی عملکرد و امنیت هم در توسعه سایت جای میگیرد.  بهبود سرعت بارگذاری صفحات، کاهش خطا و... همگی جزء این مبحث هستند. محتوا و بازاریابی هم در توسعه سایت نباید نادیده گرفته شود؛ چراکه باید یک سری استراتژی ها پیاد شود که محتوایی باکیفیت تر را بتوان ارائه داد.

 

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید سایتی را با توجه به نوع کسب و کاری که دارید راه اندازی کنید، یک سری موارد و نکات مهم و ضروری هستند. شرکت طراحی وب سایت در شیراز به شما این امکان را می دهد تا در کم ترین زمان ممکن بتوانید بهترین خدمات، امکانات و قابلیت ها را دریافت کرده و در طولانی مدت یک سایت معتبر را در رأس صفحات گوگل از آن خود کنید.
 

ارسال نظر :
پاسخ به