افزایش کلیک گوگل؛ چگونه بازدید سایت خود در گوگل را افزایش دهیم؟

  • حسین کرمی
  • 08 فروردین 1401
increase-google-clicks

اگر پست قبلی ما که در رابطه با بهبود CTR گوگل را یکبار بخوانید، اهمیت CTR در افزایش بازدید سایت را در آنجا مشخص کرده‌ایم. در این پست قصد داریم به صورت کلی 10 ترفند برای افزایش رتبه سایت در گوگل به صورت رایگان و در نتیجه افزایش بازدید در گوگل را به شما معرفی کنیم.

اگر شما هم دارای یک کسب‌و‌کار اینترنتی هستید و بر روی ورودی گوگل خود تمرکز کرده‌اید، حتما می‌دانید که برای رشد بازدید‌های سایت در گوگل باید بر روی مقوله بالا بردن سئو سایت خود وقت بگذارید.

ما در اینجا استراتژی‌های مختلفی را بررسی می‌کنیم و امیدواریم شما نیز با در نظر گرفتن آن‌ها و اهمیت دادن به این نکات بتوانید نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهید.

با ما همراه باشید.

نحوه چک کردن دامین آتوریتی سایت

چرا افزایش کلیک سایت در گوگل برای ما اهمیت دارد؟

اهمیت افزایش کلیک گوگل - گوگل را همه به خاطر موتور جستجوی آن بیشتر می‌شناسیم. هر زمان که به دنبال مطلب یا اطلاعاتی هستیم، صفحه گوگل را باز می‌کنیم و عبارت خود را در آنجا سرچ می‌کنیم. گوگل به عنوان یک موتور جستجو، مهم‌ترین دغدغه‌ای که دارد این است که بهترین نتایج مرتبط با آن جستجو را به کاربر نمایش دهد. بنابراین اگر سایت شما نتیجه خوبی را داشته باشد و فاکتور‌های لازم گوگل را داشته باشد، می‌تواند در صدر نتایج به کاربر نمایش داده شود.

شما می‌توانید از طریق گوگل یک بازدید کاملا رایگان دریافت کنید و آن را به درآمد تبدیل کنید. چه چیزی بهتر از این برای یک کسب‌و‌کار اینترنتی می‌تواند جذاب باشد؟ کافیست شما بر روی بازاریابی دیجیتال و در زیر مجموعه آن، بر روی بهینه‌سازی سایت برای گوگل کار کنید تا بتوانید در نتایج گوگل ظاهر شوید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. بنابراین اگر به دنبال افزایش بازدید از سایت خود هستید، گوگل بهترین گزینه برای دریافت چنین ترافیکی است.

بیشتر بخوانید: خرده نان (breadcrumbs) چیست؟

 

افزایش کلیک Google

 

 

چگونه بازدید سایتمان را در گوگل افزایش دهیم؟

راه‌های زیادی برای افزایش ورودی گوگل وجود دارد؛ روش‌هایی که گوگل نیز بر روی آن‌ها تاکید می‌کند و از شما می‌خواهد تا از این روش‌ها برای بهبود کلیک سایت خود استفاده کنید. روش‌هایی نیز وجود دارد که بر اساس تجربه و توجه به هدف جستجوی کاربر و همچنین روش‌های جذب کاربر به دست آمده است.

ما در اینجا به بررسی 10 مورد از بهترین روش‌های افزایش ورودی گوگل اقدام خواهیم کرد.

 

1. لینک سازی داخلی

قبلا نیز درباره آموزش لینک سازی داخلی در سایت صحبت کرده‌ایم و با اهمیت آن آشنا شده‌ایم. لینک‌های داخلی در یک مقاله می‌تواند کاربر را به خواندن صفحات دیگر سایت شما ترغیب کند. این باعث می‌شود که به سایت خود عمق داده باشید، Bounce Rate سایت خود را بهبود دهید و همچنین گوگل را در درک بهتر صفحات سایت خود با معرفی انکر تکست مناسب کمک کنید. بنابراین لینک‌سازی داخلی تاثیر مستقیمی در افزایش بازدید گوگل خواد داشت. اگر نمی‌دانید بانس ریت چیست، سری به پست نرخ پرش Bounce Rate چیست؟ بزنید.

داشتن یک راهبرد مناسب برای عمق دادن به سایت به کمک لینک‌های داخلی، می‌تواند صفحات سایت شما را به مراتب بیشتری در نتایج گوگل نمایش دهد.

 

2. بروز‌رسانی مرتب سایت

یکی از نکاتی که ممکن است در مبحث افزایش کلیک گوگل کمتر مورد توجه قرار گیرد، آپدیت روزانه سایت باشد. همانطور که می‌دانید، هر صفحه از سایت شما معرف یک محتوا به گوگل است. برای گوگل و سایر موتور‌های جستجو اهمیت بسیاری دارد که سایت شما مرتبا آپدیت شود و محتوای شما به روز بماند. گوگل و سایر موتور‌های جستجو همیشه به دنبال نمایش بهترین و به روز‌ترین مطالب در سطح وب هستند. بنابراین به‌روز کردن صفحات سایت و مخصوصا مقاله‌ها (حتی در اندازه تغییر یک خط یا پاراگراف) سیگنالی به گوگل است که این مطلب به‌روز شده و منطبق با نیازمندی‌های روز کاربر است.

با توجه به توضیحات داده شده، متوجه شدید که یکی از فاکتور‌های مهم بهبود رنکینگ سایت در گوگل، بروز‌رسانی روزانه سایت است. پس آن را دائما و به صورت روزانه انجام دهید. اگر صفحه‌ای از سایت شما رقبای زیادی دارد و نسبت به سایر رقبا عقب مانده است، با به‌روز‌رسانی دائمی آن می‌توانید به بهبود رتبه آن کمک کنید.

 

3. توجه به سئو داخلی سایت

سئو داخلی (On-Page SEO) از مهمترین مواردی است که باید برای افزایش کلیک گوگل مورد توجه قرار دهید. 2 مورد بالا هم که عنوان شدند، در واقع زیر مجموعه‌های سئو داخلی محسوب می‌شوند اما به دلیل گستردگی این بخش، آن را به عنوان یک مورد کلی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سئو داخلی مجموعه اقدامات در داخل سایت است که منجر به بهبود سئو و افزایش بازدید سایت به کمک موتور‌های جستجو می‌شود. برای این منظور باید به عنوان‌ها، توضیحات، URL ها، برچسب‌ها و... توجه داشته باشید و از بدون نقص بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

 

4. توجه به سئو تکنیکال سایت

اقدام بعدی برای افزایش کلیک گوگل سایت، توجه به مسائل فنی سایت است. سئو تکنیکال نیز از مجموعه اقداماتی است که باید انجام شود تا سایت از لحاظ فنی مشکلی نداشته باشد و به درستی توسط برنامه‌نویسان سایت توسعه داده شده باشد.

اگر سایت ما مشکلات تکنیکالی داشته باشد، نمی‌تواند موفقیت چندانی در گوگل داشته باشد. سایت ما باید توسط توسعه دهندگان حرفه‌ای نوشته شده باشد و برای سئو بهبود یافته باشد. یک برنامه‌نویس وب باید برای بهبود سئو تکنیکال به مواردی مانند افزایش سرعت سایت، عدم وجود ایراد ساختاری و نحوی در کد‌های سایت و همچنین استفاده از روش‌هایی برای جذب کاربر مانند نوشتن کد‌های استراکچر دیتا توجه ویژه‌ای کند.

 

5. فعال‌سازی بخش کامنت (نظرات) سایت

دیدگاه‌ها در زیر مقالات، دوره‌ها، محصولات و... می‌تواند باعث تعامل مستقیم کاربر با سایت شما شود. اگر سوالی داشته باشد، در آنجا مطرح کند و شما به آن پاسخ دهید. User Interactive بودن سایت بسیار نکته هائز اهمیتی است. باید کاربر پس از بازدید از سایت ما، به سرعت از آن خارج نشود و ما بتوانیم خود را در ذهن او جا بیندازیم. برای اینکار باید تا حد امکان تعامل خود را با کاربر (که بعد‌ا قرار است مشتری ما باشد) حفط کنیم.

جالب است بدانید که موتور‌های جستجو مانند گوگل و بینگ اهمیت ویژه‌ای به بخش نظرات سایت می‌دهند و افزوده شدن کامنت جدید به صفحه را به عنوان یک به‌روز‍‌رسانی محتوا تلقی می‌کنند. بنابراین به کمک نظرات می‌توانید سئو سایت خود را به طرز چشمگیری بهبود بدهید و صفحات خود را به نتایج مطلوب‌تری برسانید.

 

نظر تقلبی (کامنت فیک)
ممکن است از خود بپرسید اگر از روش کمی کلاه سیاه مانند ایجاد نظر فیک استفاده کنم، گوگل متوجه این موضوع می‌شود؟ باید عرض کنیم که تقریبا خیر! اگر به تعداد معقولی کامنت فیک ایجاد کنید، استراتژی خوبی برای بهبود سئو سایت است و با این روش می‌توانید محتوای سایت خود را به روز نگه دارید.


6. استفاده از رپورتاژ آگهی در سایت‌های پر‌بازدید

روش دیگری که می‌تواند در بهبود کلیک گوگل موثر باشد، ثبت رپورتاژ آگهی در سایت‌های معروف و پر‌بازدید است. با کمی هزینه برای ثبت رپورتاژ آگهی می‌توانید لینک‌سازی خارجی سایت خود را به صورت هدفمند مورد توجه قرار دهید و برای صفحات مهم خود مانند صفحه محصولات، دسته‌بندی‌های آن‌ها و... لینک‌سازی کنید تا بتوانید رتبه آن‌ها را در گوگل افزایش دهید. به کمک این روش لینک‌های دریافتی شما با کیفیت زیادی خواهد بود و به صورت مستقیم در افزایش رتبه سایت شما موثر واقع خواهد شد.

اگر شما نیز به دنبال دریافت بک‌لینک‌های با کیفیت برای سایت خود هستید، رپورتاژ یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود.

 

7. افزایش بازدید گوگل به کمک گوگل ادوردز (Google Adwords)

احتمالا شما نیز با نام گوگل ادز آشنا هستید. گوگل ادز خدماتی برای سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل است که به کمک آن می‌توانید تبلیغات خود را به صورت هدفمند به کاربران نمایش دهید و بتوانید دقیقا کاربران هدف را به سایت خود جذب کنید. با جذب درست کاربران بر اساس هدف و سلیقه آن‌ها، می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید.

Google Adwords چیست؟ گوگل ادوردز یک پلتفرم تبلیغات آنلاین با پرداخت به ازای کلیک است که به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهد تبلیغات خود را در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل نمایش دهند. بر اساس کلمات کلیدی که می خواهند هدف قرار دهند، کسب‌و‌کارها برای رتبه بندی تبلیغات خود در بالای صفحه نتایج جستجو هزینه پرداخت می کنند.

بنابراین می‌توانید با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک به گوگل، تبلیغات خود را در صفحه اول و با اسنیپت‌های تبلیغ نمایش دهید. تبلیغات گوگل ادوردز می‌تواند برای شما بازدید خالص و هدفمند را به ارمغان آورد و در افزایش بازدید سایت شما تاثیر مستقیم و چشمگیری خواهد داشت.

گوگل ادز (Google Ads) چیست؟

 

8. استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای برند‌سازی و انتشار مطالب مفید

سوشال مدیا‌ها امروزه مهمترین بخش از دنیای اینترنت هستند که زندگی مردم را فرا گرفته‌اند. شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب تاثیر چشمگیری در برندینگ و محبوبیت شما خواهند داشت. این یکی از بزرگترین اشتباهات راهبردی هر کسب‌و‌کار اینترنتی است که از شبکه‌های اجتماعی برای برند‌سازی خود استفاده نکند.

در ایران اینستاگرام و تلگرام به صورت چشمگیری توسط مردم استفاده می‌شود. داشتن یک صفحه اینستاگرام برای کسب‌و‌کار شما می‌تواند مشتریان زیادی را برای شما جذب کند. کافیست با فعالیت مدون و برنامه‌ریزی شده، بر روی برند خود کار کنید و بتوانید اعتماد کاربران خود را جذب کنید. در مقاله سئو اینستاگرام، به برخی از این اقداماتی که باید برای افزایش فالوور و دریافت سوشیال سیگنال انجام دهید، اشاره کرده‌ایم. اشاره کرده‌ایم. این باعث می‌شود که جستجوی برند شما در سطح اینترنت و در جستجوی گوگل نیز به صورت چشمگیری افزایش یابد و منجر به افزایش کلیک گوگل شود.

توجه به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، لینکدین و آپارات می‌تواند در بهبود بازدید و کلیک موثر در نتایج جستجو موثر واقع شوند.

 

9. تحلیل بازدید سایت در گوگل آنالیز (Google Analytics)

از اقدامات مهم دیگر برای افزایش کلیک گوگل، تحلیل رفتار کاربران در صفحات سایتت شما است. تحلیل رفتار کاربران در زمانی که در سایت شما هستند، از اقداماتی است که می‌تواند به موفقیت شما منجر شود. تحلیل مدت زمانی که کاربران در سایت شما حضور دارند، تعداد بازدید صفحات، Bounce Rate و... می‌تواند در درک بهتر محتوای سایت شما کمک زیادی کند.

به کمک این داده‌ها می‌توانید مشکلات صفحات سایت خود را پیدا کنید و اقدام به رفع مشکلات آن‌ها کنید تا بتوانید کاربران خود را بیشتر به محتوایی که نیاز دارند، برسانید. بنابراین تحلیل درست اطلاعات گوگل آنالیتیکس می‌تواند به افزایش ورودی گوگل منجر شود.

 

10. یافتن صفحات و مقالات کم بازدید

بهبود مقالات و صفحاتی که بازدید زیادی دارند نیز از راه‌های افزایش کلیک به صورت رایگان است. کار بر روی این مقالات و صفحات و رساندن آن‌ها به رتبه یک و دو نتایج گوگل می‌تواند بازدید چشمگیری را برای محتوا‌هایی که حجم جستجوی زیادی دارند، به ارمغان بیاورد. اما صفحات کم بازدید چطور؟ با آن‌ها چه می‌توان کرد؟

صفحات کم بازدید نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. باید بر روی آن‌ها به خوبی کار شود تا جای خود را در نتایج خوب گوگل پیدا کنند.

برای اینکه اینگونه صفحات را تقویت کنید، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • برورسانی صفحه با اطلاعات جدیدتر و جذاب‌تر می‌تواند به طور قطع بازدید آن صفحه را در گوگل افزایش دهد. بنابراین با آپدیت محتوای صفحات قدیمی خود به افزایش بازدید آن‌ها کمک کنید
  • اگر با آپدیت‌های بیشتر به نتیجه مطلوب نرسیدید، می‌توانید بجای کار بر روی پست قدیمی، یک مقاله جدید بنویسید. با نوشتن یک مقاله جدید و ریدایرکت کردن مقاله قبلی به مقاله جدید، می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

نتیجه گیری

در مقاله افزایش نرخ کلیک به کمک بهبود CTR مواردی را بیان کردیم که می‌تواند به افزایش کلیک گوگل شما کمک چشمگیری کند. در این مقاله راهنمای جامع در واقع در تکمیل صحبت‌های پیشین، سعی کردیم نکات دیگری را به شما یادآوری کنیم. توجه به نکات بالا می‌تواند در افزایش آمار بازدید سایت تاثیر زیادی داشته باشد. پس آن‌ها را جدی بگیرید و برای موفقیت در برند خود، تلاش و صبر را در پیش گیرید.

اگر نکته مهمی را هم شما در ذهن دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

14 نظر
در بحث پیرامون این مقاله شرکت کنید...
ارسال نظر :
پاسخ به